Com Sentir-te Bé Aquí i Ara amb un Exercici Molt Senzill

Com Sentir-te Bé Aquí i Ara amb un Exercici Molt Senzill

català / castellano

Com sentir-se béNo hi ha res tan important com sentir-se bé. Res.

De fet, l’èxit de la vida depèn exclusivament d’això: et sents bé o no? No importa si tens molts diners, si la teva feina és molt prestigiosa o si el teu cos encaixa en els canons oficials de la bellesa. L’única cosa que realment importa és sentir-se bé. Si et sents bé, tot està bé; si no, no.

I és una sort que sigui així, perquè d’aquesta manera tenim l’èxit de la nostra vida a les nostres mans.

A la vida, hi ha força coses que queden una mica apartades del nostre control, però els nostres sentiments depenen únicament de nosaltres. Tots tenim la capacitat de sentir-nos bé amb relativa facilitat. I ho podem fer en qualsevol lloc i en qualsevol moment.

Per exemple, aquí i ara.

Com Millorar el Teu Estat d’Ànim Ràpidament

Et proposo un petit exercici per millorar el teu estat d’ànim molt ràpidament.

És molt possible que ja hagis fet aquest exercici algun cop, o potser algun altre de semblant, però també és molt possible que el fessis una vegada i te n’oblidessis per sempre més. Per aquesta raó, t’animo a fer-lo igualment, i a fer-lo aquí i ara. Anar repetint les coses crea hàbits, i agafar l’hàbit de millorar el teu estat d’ànim és una de les millors coses que pots fer.

Per començar, atura’t un moment i fixa’t en com et sents ara mateix. És igual si et sents molt bé, molt malament o una cosa entremig. Simplement fixa-t’hi. Si t’ajuda a identificar-ho millor, pots posar-li un número de l’1 al 10.

Després fixa’t en el tipus de pensaments que estàs tenint. Estàs pensant en la feina? En alguna cosa que has de fer? Estàs pensant que la teva vida és molt bonica? És indiferent si estàs pensant en coses positives o negatives, simplement posa-hi atenció, i al principi no intentis canviar-ho.

Un cop hagis observat com et sents i què estàs pensant, llavors sí: intenta buscar deliberadament algun pensament que sigui una mica més positiu que els que estaves tenint. He subratllat “una mica” perquè és molt important no buscar pensaments molt positius. Ni tan sols cal que siguin gaire positius. Simplement busca un pensament una mica més optimista, o menys pessimista, que els que estaves tenint fins ara. Només una mica.

Perquè sigui realment efectiu, és imprescindible que sigui un pensament creïble per a tu. Ha de ser una cosa que et creguis. Si no, hi ha haurà una part de la teva ment que et dirà: va, no diguis ximpleries.

Per exemple, si estàs tenint un mal dia, no intentis pensar que la vida és fantàstica. L’única cosa que aconseguiràs és posar-te de més mal humor. En canvi, el que sí que pots fer és intentar pensar en alguna cosa menys pessimista. Per exemple, si estaves pensant que tot és un desastre, pots intentar pensar que avui tot va malament, però que en uns dies potser la situació millora:

  • He passat mals moments altres vegades i al final sempre es resol tot.
  • Avui m’estic centrant en les coses negatives que em passen, però la veritat és que hi ha moltes coses positives al meu voltant.
  • Segurament no podré aconseguir sentir-me fantàsticament bé en un segon, però sí que puc canviar els meus pensaments a poc a poc per sentir-me una mica millor.
  • Etc.

És igual quin pensament triïs, però cal que compleixi dues condicions: que sigui creïble per a tu i que sigui una mica més positiu que el que estaves pensant.

Si no ho has fet mai, potser et costa una mica, però tingues paciència. Si necessites cinc minuts, dedica-li cinc minuts, i si en necessites deu, doncs deu. Pensa que sempre hi ha pensaments que compleixen aquestes dues condicions, només els has de trobar.

Si ho fas, veuràs que realment et sents una mica millor. Si estaves bé, ara estaràs encara millor, i si estaves malament, ara estaràs una mica menys desanimat/enfadat/frustrat/trist o com sigui que et sentissis. Sigui quin sigui el cas, el teu estat emocional haurà millorat una mica.

Potser et sembla poca cosa, però en realitat el que acabes de fes és molt important. Sense canviar la teva situació externa, en pocs minuts has millorat el teu estat d’ànim.

Només utilitzant el poder de la teva ment.

Com Estar Bé Aquí i Ara

Aquest petit exercici és molt poderós per millorar el teu estat d’ànim ràpidament en qualsevol situació.

Però el millor de tot és que pots repetir-lo tantes vegades com vulguis i buscar cada vegada pensaments més positius. Pots fer un parèntesi en el que estaves fent i dedicar una estona a anar buscant a poc a poc pensaments cada vegada més positius fins que et sentis completament bé.

Com que és molt important anar a poc a poc, és possible que triguis una bona estona a aconseguir-ho. Primer has de fixar-te bé en com et sents i en què estàs pensant, i buscar un pensament una mica més positiu. Només una mica. Un cop estiguis segur que l’has trobat i que et sents una mica millor, llavors torna a buscar un altre pensament una mica més positiu. I així pots anar repetint el procés fins a sentir-te tan bé com vulguis.

És molt important anar pas a pas i sense presses, i això vol dir que trigaràs una estona. Potser necessites mitja hora, potser una hora o potser més. I tal com estem acostumats a viure, això ens sembla molt de temps.

Però abans de descartar-ho, pensa-t’ho bé: realment tens alguna cosa millor a fer?

photo credit: seyed mostafa zamani via photopin cc

3 pensaments a “Com Sentir-te Bé Aquí i Ara amb un Exercici Molt Senzill”

  1. Els núbols tapan el sol, peró sabem que hi ès.
    Paro l’estona que faci falta, pero identificar el meu estat, i arribar a millorar.
    Agraïda per facilitar amb aquests exercicis la mega vida!
    Abraçades dolças, Jan

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Current ye@r *