El Millor Consell Professional Segons Kryon

El Millor Consell Professional Segons Kryon

català / castellano

com tractar la competènciaSempre que algú em pregunta quines són les fonts que més m’han ajudat en el meu camí, la meva resposta és: Antonio Blay, Osho, Abraham (no és el de la Bíblia), i Kryon.

Tots ells són molt especials per a mi, i no m’atreviria a dir quin trobo més important (ni falta que fa), però, en certa manera, sento que Kryon és especial. De fet, de tots ells, és l’únic que encara segueixo consultant.

Kryon, per si no el coneixes, afirma ser un àngel que parla a través d’un ésser humà (Lee Carroll). Jo crec que és cert, però 100% segur no ho sé. L’únic que sé és que les seves paraules estan plenes de saviesa, amor i esperança. Així que, sigui un àngel o no, el seus missatges valen molt la pena.

Una de les coses que més m’agraden d’ell (o ella 😉 ) és que tracta molts temes. Tant pot parlar d’espiritualitat, com de ciència o negocis. Per ser un àngel, és un paio molt pràctic.

I precisament avui et volia parlar d’un consell professional molt interessant que un cop va donar en una conferència, i que no encaixa precisament amb el que s’explica a les escoles de negocis.

Com Tractar la Competència?

A tots ens han educat fent-nos creure que, en la vida professional, la nostra competència és l’enemic a batre. Si treballem per compte propi, hem de superar la competència i robar-li tants clients com puguem. I si volem trobar feina en una empresa aliena –o si volem un ascens en una empresa on ja treballem– hem de passar per davant dels altres candidats.

Oficialment, tots estem en guerra amb la competència. Així que, en teoria, com pitjor li vagi, millor per a nosaltres, oi?

Doncs no. Segons Kryon, la millor actitud per a qualsevol professional és precisament el contrari: desitjar que a la competència li vagi molt bé.

És que S’ha Tornat Boig en Kryon?

D’entrada, un pot pensar que potser sí que no hi toca gaire. O com a mínim, que no en sap de negocis. Si a la nostra competència li va molt bé, nosaltres ens quedem sense res, oi?

Però després de reflexionar-hi una mica, potser no sembla tan mala idea.

En primer lloc, des d’un punt de vista més espiritual, està clar que desitjar el bé dels altres és positiu. En fer-ho, estem expressant amor, i quan expressem amor sentim felicitat. Així que, encara que no fos bo per als negocis, el consell d’en Kryon sí que és bo per a la felicitat (que no és poc).

Però resulta que, fins i tot des d’un punt de vista purament empresarial, també té tot el sentit del món. Perquè si expresses amor per tot allò que t’envolta (inclosa la competència), emetràs bones vibracions i la gent voldrà ser a prop teu. Voldran contractar-te o comprar els teus productes o serveis. Ser a prop de gent agradable és irresistible.

A més a més, en la gran majoria de casos, els competidors poden conviure perfectament. Hi ha molt pocs casos, per no dir cap, on només hi hagi lloc per a un. I si als altres els va bé, vol dir que els clients estan interessats en el que veneu; i això és bo per a tu. En canvi, si als teus competidors els va malament, vol dir que ningú vol el que oferiu, i que segurament a tu tampoc t’anirà bé.

Encara que sempre ens hagin dit el contrari, la veritat és que la sort dels nostres competidors i la nostra sovint van de la ma.

 

Això de plantejar-se el negocis com una lluita ferotge contra la competència ens ha acompanyat tota la nostra història, i ja veiem on ens ha portat. Afortunadament, la humanitat està madurant molt ràpidament, i aviat aquesta actitud serà cosa del passat. Els negocis del futur implicaran treballar conjuntament amb el que ara anomenem “competència”.

I ens anirà molt millor a tots.

photo credit: Aidan Jones via photopin cc

3 pensaments a “El Millor Consell Professional Segons Kryon”

  1. Tens tota la raó!! O la té Kryon!!
    A Namasté com més persones oferim yoga, més alumnes tenim tots.
    Al principi em semblava que era al revés i tenia una mica de por de quedar-me sense gent… i no!!
    Merci pels teus escrits Jan!
    Anna

  2. Totalment d’acord…crec q el més important per ser feliç tant a la vida personal com laboral es la nostra pròpia actitud.I desitjar coses negatives per algú altre a la llarga només ens portaria fracàs.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Current ye@r *