Categories

Quins Aliments Són Saludables per a Tu

Quins aliments són saludablesAvui parlarem de com saber quins aliments són saludables per a tu.

Aquest és un tema que sovint causa confusió, perquè hi ha una gran quantitat de teories sobre l’alimentació, i moltes es contradiuen entre elles: unes diuen que lactis sí, i altres que no; unes que cereals sí, i altres que no; i així amb moltes coses.

I la majoria fan servir arguments que semblen força raonables.

Davant d’això, sorgeixen dubtes: quins són realment els aliments que hem de menjar?

Quina és l’alimentació que realment ens convé?

Avui parlarem d’un mètode molt simple per descobrir-ho per tu mateix.

La Teva Alimentació Òptima Depèn de Tu

Un primer punt molt important en aquest tema és que no hi ha una alimentació òptima per a tothom.

Cada persona és diferent, i això es manifesta també en la nostra alimentació. Hi ha aliments que poden ser molt saludables per a una altra persona, i no ser-ho per a tu; i viceversa.

Per això hi ha tants llibres i tantes teories sobre aquest tema. Les persones que els han escrit ho han fet amb molt bona intenció, convençudes que el que expliquen és cert, perquè a elles els ha funcionat.

Però no té perquè funcionar-te a tu.

Tu ets diferent. Ets únic.

I per tenir una alimentació sana, has de descobrir quins aliments són saludables per a tu.

No es tracta de descobrir quins aliments són saludables en general, sinó quins aliments són saludables per a tu en concret.

Per Què No Sabem Quins Aliments Són Saludables

Un cop tenim clar que no hi ha una alimentació òptima per a tothom, una pregunta important per començar és: i per què no sabem quins aliments són saludables per a nosaltres?

D’entrada, semblaria lògic que cada persona pogués notar quins aliments li convenen i quins no. El nostre cos té instint de supervivència, així que el normal seria que ens enviés algun senyal quan ingerim una cosa que ens pot fer mal.

Però no és així. Podem menjar moltes coses no saludables sense notar pràcticament res.

Per què?

Com és que el nostre cos no ens avisa?

La resposta és que sí que ens avisa; com a mínim al principi.

El que passa és que no li fem cas. I llavors deixa d’avisar-nos.

És el que passa quan algú comença a fumar, per exemple. Quan algú fuma per primera vegada, el seu cos utilitza la tos i altres sensacions per avisar-lo que això no és saludable per a ell. Però si no li fa cas i segueix fumant, al cap de poc temps deixarà de fer-ho.

Diem que el cos s’ha “acostumat”, encara que no és exactament això el que ha passat. Més aviat s’ha resignat.

Doncs amb els aliments passa el mateix. Hi ha molts aliments que, quan els vam provar per primera vegada, el cos ens va fer un senyal per avisar-nos (potser no tan clara com la tos del tabac, però un senyal al cap i a la fi). Però no li vam fer cas, i vam seguir menjant. I ara ja no ho notem.

I això ens porta a un mètode molt simple per saber quins aliments són saludables per a nosaltres: tornar al punt inicial per sentir una altra vegada el que el cos ens va dir en aquella ocasió.

Com Saber Quins Aliments Són Saludables per a Tu

Així doncs, una manera de saber si un determinat aliment és saludable per a nosaltres és tornar a una situació similar a quan encara no l’havíem provat.

I com podem aconseguir una cosa així?

Doncs d’una manera molt simple: deixant de menjar-lo durant un temps. Això permet que el nostre cos es desacostumi i que torni a avisar-nos quan l’ingerim.

Per exemple, imagina’t que vols saber si la llet és adequada per a tu. Doncs pots deixar de prendre llet durant un temps i després tornar a provar-la. I llavors fixar-te molt bé en les sensacions que t’enviï el teu cos.

I el mateix amb qualsevol altre aliment.

Com veus, és un mètode molt simple, a l’abast de qualsevol persona.

Només hi ha dues qüestions importants perquè sigui efectiu.

La primera és que el temps durant el qual deixem de menjar l’aliment en qüestió ha de ser llarg, perquè al cos li doni temps d’alliberar-se d’ell. Això depèn de cada persona, però generalment ha de ser entre tres i sis mesos com a mínim.

I la segona és que, quan tornis a provar-lo, t’has de fixar molt bé en les sensacions que experimentes: físiques, mentals i emocionals. En qualsevol d’elles pot estar la informació que necessites.

Així doncs, aquest mètode té la petita dificultat que requereix una mica de paciència i força de voluntat, perquè hem d’estar un temps sense ingerir l’aliment que estem avaluant. Però els avantatges són molt grans, perquè pots experimentar-ho per tu mateix.

No es tracta de fer-te una anàlisi o algun altre tipus de prova perquè algú extern et digui el que et convé, sinó que ho experimentes tu directament.

I no hi ha res tan revelador com veure les coses en primera persona.

Un gran abraçada,

Jan

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Current ye@r *